sâmbătă, 12 iulie 2014

Gătește cu mine: Brioșe cu dovleac





Pentru astăzi, dragele mele, v-am pregătit un mic răsfăț pentru o zi de vară toridă: brioșe din dovlecel servite cu înghețată. Yammmyyy!






Dovlecelul, legumă cu un conținut bogat în potasiu, vitamina C și antioxidanți,  poate fi utilizat în prepararea unor prăjituri. Sinceră să fiu am fost puțin reticentă în folosirea acestuia ca ingredient pentru dulciuri. Însă mi-am făcut curaj și am încercat această rețetă. Rezultatul este uimitor- brioșele au un gust foarte buuun!


Ingrediente necesare (pentru aproximativ 30 de bucăți):

350 g dovlecel ras
250 g făină
200g zahăr
4 ouă
300 ml ulei
100 g nucă măcinată
O linguriță de scorțișoară
70 g cacao
O linguriță de praf de copt
Două lingurițre de bicarbonat de sodiu




Mod de preparare:

Pentru început se preîncălzește cuptorul.
Într-un bol se omogenizează  făina, zahărul și cacaoa.
Se adaugă nuca măcinată, scorțișoara, praful de copt și bicarbonatul.
Se amestecă bine toate aceste ingrediente, se încorporează cele 4 ouă, uleiul și la sfârșit  se pune dovlecelul ras pe răzătoarea mică , fără a fi stors de zeamă.
Se omogenizează compoziția și se umplu formele de brioșe. Eu am ales o tavă cu forme de inimioare.
Tava se dă la cuptor pentru 20/ 25 de minute.





Poftă bună!
xo xo xo

3 comentarii:

  1. Cred ca e delicioasa combinatia cu fructe si inghetata! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte bine!! numai bune pt vara, mai ales ca acum e sezonul dovleceilor. multumim pt reteta, o voi incerca cu siguranta! ^_^

    RăspundețiȘtergere