miercuri, 9 martie 2016

Mucenici moldovenești



Salutare, fetelor!
Pentru astăzi m-am gândit să vă prezint rețeta mea de mucenici. Deși îmi plac ambele variante de mucenici (mucenici muntenești și mucenici moldovenești), pentru astăzi i-am pregătit pe cei din urmă.



Pentru aluat aveți nevoie de:

- 1 kg de făină albă
- 50  g drojdie
- 450 ml lapte călduț
- 3 sferturi de cană de zahăr
- 50 ml ulei
- 4 gălbenușuri
- esență de vanilie
- un praf de sare


Pentru sirop am folosit:

- o cană și jumătate de apă
- o jumătate de cană de zahăr
- esență de vanilie

Mod de preparare:

Într-un bol se amestecă făina, zahărul, drojdia zdrobită, laptele călduț, sarea, după care se adaugă cele 4 gălbenușuri, uleiul și esența de vanilie până se obține un amestec omogen. Puteți obține acest aluat în mașina de pâine sau frământându-l cu mâna. Se lasă la crescut o oră sau până își dublează volumul.

În acest timp se prepară siropul într-o cratiță pe foc mic pentru două - trei minute. Se lasă la răcit.

Pe masa de lucru pudrată cu făină se modelează aluatul. Se formează batoane lungi de aproximativ 30 de cm, iar capetele acestora se rulează spre interior, dar în sensuri opuse, obținându-se astfel câte doi melci sau cifra 8. Se așază mucenicii într-o tavă în care s-a pus hârtie de copt și se lasă din nou la crescut pentru 15 minute. Se ung cu o compoziție dintr-o lingură de lapte și dintr-un ou și se dau la cuptor până se rumenesc și trec testul scobitorii.

După ce s-au răcit, mucenicii se însiropează și pe deasupra lor se pun miere și nucă măcinată. Mucenicii sunt atât de buni și foarte pufoși!


Poftă bună!

6 comentarii: